Job fair – CCLI en 2º de Secundaria

Estas ultimas semanas, los alumnos de 2º en CCLI han estado en plena búsqueda de trabajo. A través de diferentes actividades fundamentalmente orales y role-plays, se han puesto en la piel de empresarios que ofrecen trabajo y candidatos en búsqueda de aquel trabajo que mejor se adecue a sus características.

Han decidido que candidatos son los mejores para según que puestos de trabajo,han diseñado su propia oferta creativa por parejas llegando a acuerdos, han redactado las preguntas de la entrevista y han acudido a entrevistas que les hacían otros compañeros…. ¿Quién habrá conseguido el trabajo de “”Centipede hairdresser? ¿Habrá quedado vacante la plaza de “Human Sharpener” o “Extreme Sports Teacher”?
Para terminar, nada mejor que un poco de misterio, donde en otro role-play, los alumnos debían descubrir cual era el secreto del candidato que acudía a su entrevista….¡en dos minutos de tiempo!
Mejor que nos lo cuenten ellos….

These days we have done a very interesting activity about jobs. It is a pair work activity
-In the first part we had to invent a new job, this job does not  exist. In this part we had a lot of fun because it was really creative.
-In the second part we had to take information from other jobs. It was very interesting to read them, also each pair had to do some questions for an interview.
-In the third part one person of the pair did the interviews and the other one answered the questions made by other pairs. The most enjoying part in this job has been hearing my classmates´ answers.
-In the fourth part of the work, each pair had to choose two different people for their work and both of them had to argue and explain why they are the best to do that job. It was a very amusing part because you could invent the character you would like to be, and  you could explain why you were the perfect person for that job.

Ana Llorente Taratiel 2º A

1º: We did a game in which we have to guess the different jobs only giving some little clues.
2º: then we read some requirements for jobs only to know them.
3º we played a game that consisted on searching jobs and linking them to people attending to their biographies.
4º: then we started doing our own requirements for a invented job. In that job we had to search for people with special qualities.
5º we wrote our own questions for the job interviews,
6º we did all the job interviews to find the perfect person for our creative job.
Henar Arnillas. 2º B